תזונה ודיאטה - המלצת הרבלייף: אחד פלוס אחד שווה שלושה אתר נשים s
חברה הרשמה לאתר
היום באתר 30/03/2017
אימייל
סיסמא
פורטל נשים - iWomen
יצירת קשר    |   
דף הבית > תזונה ודיאטה > המלצת הרבלייף: "אחד פלוס אחד שווה שלושה"
  כתבות אחרונות
טבעונות – לא בהכרח בריא יותר טבעונות – לא בהכרח בריא יותר

מתוק מתוק הוא טעם החיים - האם יש תחליף בריא לסוכר? מתוק מתוק הוא טעם החיים - האם יש תחליף בריא לסוכר?

תזונה וסוכרת תזונה וסוכרת

10 צעדים בדרך למשקל המיוחל 10 צעדים בדרך למשקל המיוחל

שבעת המינים - יתרונות תזונתיים בסלסלה אחת שבעת המינים - יתרונות תזונתיים בסלסלה אחת

יום כיפור – משמעות לצום בריא ועוזר למשקל יום כיפור – משמעות לצום בריא ועוזר למשקל

קניות חובה לשנה החדשה – תתחדשו

לרגל ראש השנה רשת לרגל ראש השנה רשת "ניצת הדובדבן" מציגה את דבשה

קנה מה שאין אל תקנה מה שיש קנה מה שאין אל תקנה מה שיש

אחרי פורים – לפני הפסח - הזמן לפצוח בדיאטה! אחרי פורים – לפני הפסח - הזמן לפצוח בדיאטה!

לא מוותרים על הסופגניות והלביבות, אבל.. באנו קלוריות לגרש!! לא מוותרים על הסופגניות והלביבות, אבל.. באנו קלוריות לגרש!!

דגים טובים ללב, תשאלו את האסקימוסים... דגים טובים ללב, תשאלו את האסקימוסים...

פטריות! פטריות! ופטריות... פטריות! פטריות! ופטריות...

כנס ה-Superfoods הראשון בישראל יתקיים ב-21.11 בתיאטרון גבעתיים כנס ה-Superfoods הראשון בישראל יתקיים ב-21.11 בתיאטרון גבעתיים

שבעת המינים בהם התברכה הארץ שבעת המינים בהם התברכה הארץ

צום יום הכיפורים - כיצד נעבור אותו בשלום?? צום יום הכיפורים - כיצד נעבור אותו בשלום??

חגי תשרי - כמה בריאות מגיע לנו? חגי תשרי - כמה בריאות מגיע לנו?

תזונה ללא גלוטן? זה יופי! אבל מה אוכלים?

כולנו זקוקים לנחמה - אכילה מנחמת כולנו זקוקים לנחמה - אכילה מנחמת

נשנושי ברנפלקס - חדשנות נוספת מבית יוניליבר נשנושי ברנפלקס - חדשנות נוספת מבית יוניליבר

דיאטת דש מגיעה לישראל דיאטת דש מגיעה לישראל

הילטון תל-אביב משתף פעולה עם התזונאית, אולגה רז הילטון תל-אביב משתף פעולה עם התזונאית, אולגה רז

ברזל, פופאי ומיתוסים נוספים ברזל, פופאי ומיתוסים נוספים

פסח משמין ולא בריא? לא כמו שחשבת! פסח משמין ולא בריא? לא כמו שחשבת!

דיאטה לקראת אירועים דיאטה לקראת אירועים

10 סיבות לאכול יוגורט: 10 סיבות לאכול יוגורט:

מוצר חדש ומהפכני לשמירה ובקרת משקל מבית סאנריידר מוצר חדש ומהפכני לשמירה ובקרת משקל מבית סאנריידר

ד ד"ר דניאל שוהם על הרזייה בחורף

10 דברים שכדאי לדעת על חמוציות 10 דברים שכדאי לדעת על חמוציות

"סיפור בריא" - ספר בישול ייחודי

"דיאטה סקסית משגעת" - רב המכר של כריס קאר בישראל!

"טעים ללא גלוטן" - אפשר גם בורקס, פיתה וג'חנון

שומרים על הבריאות בעזרת ירקות ירוקים ועשבי תיבול שומרים על הבריאות בעזרת ירקות ירוקים ועשבי תיבול

'נוברטיס קונסיומר ישראל' משיקה אריזה מוקטנת של בנפייבר 'נוברטיס קונסיומר ישראל' משיקה אריזה מוקטנת של בנפייבר

"שביל החלב"

איך לאכול נכון בחג הפסח איך לאכול נכון בחג הפסח

דיאטה בחורף - כיצד מקפידים ? דיאטה בחורף - כיצד מקפידים ?

בואו נתמסר להמון קינמון בואו נתמסר להמון קינמון

דיאטה ותזונה מגדרית דיאטה ותזונה מגדרית

מה אתן יודעות על מה אתן יודעות על "מזונות על" ?

מה מומלץ לאכול לפני ואחרי האימון מה מומלץ לאכול לפני ואחרי האימון

חלב מלא מדוע? חלב מלא מדוע?

כל מה שרצית לדעת על הדובדבן ולא העזת לשאול כל מה שרצית לדעת על הדובדבן ולא העזת לשאול

טיפים של תזונה נכונה לקראת החזרה לבית הספר טיפים של תזונה נכונה לקראת החזרה לבית הספר

כיצד לשמור על משקלנו גם בעת חופשה? כיצד לשמור על משקלנו גם בעת חופשה?

חשיבות החלבונים חשיבות החלבונים

תרופה מהטבע: הכירו את שורש ה-Yakon תרופה מהטבע: הכירו את שורש ה-Yakon

"על האש" בלי רגשות אשם

להיות ישראלי!  מנפנפים וממנגלים... להיות ישראלי! מנפנפים וממנגלים...

יום העצמאות - מה כדאי לדעת בחג המנגל הלאומי יום העצמאות - מה כדאי לדעת בחג המנגל הלאומי

מנפלאות הפיסטוק מנפלאות הפיסטוק

על בחירה נכונה בפסח על בחירה נכונה בפסח

מה לאכול לפני, במהלך ואחרי הפעילות הגופנית ? מה לאכול לפני, במהלך ואחרי הפעילות הגופנית ?

לאכול סיני ולרזות לאכול סיני ולרזות

האם בן הזוג מעודד אותך לאכילת יתר? האם בן הזוג מעודד אותך לאכילת יתר?

על הקשר בין מצבי לחץ  ותזונה על הקשר בין מצבי לחץ ותזונה

הסופגנייה - פסגת הפחד הסופגנייה - פסגת הפחד

יתרונות בשר ההודו יתרונות בשר ההודו

כל מה שרצית לדעת על  סגולות המרק בחורף כל מה שרצית לדעת על סגולות המרק בחורף

אתר USHOPS מציע ויטמינים ותוספי תזונה הישר מארה אתר USHOPS מציע ויטמינים ותוספי תזונה הישר מארה"ב במחירים מפתיעים

עושות/ים קניות? עושות/ים קניות?

תרומתו של בשר הבקר לבריאות תרומתו של בשר הבקר לבריאות

מאכלי ראש השנה – לא רק מסורת אלא גם סגולות ריפוי מאכלי ראש השנה – לא רק מסורת אלא גם סגולות ריפוי

טיפים לתזונה נכונה לקראת שנת הלימודים טיפים לתזונה נכונה לקראת שנת הלימודים

תזונת ספורט: לא לספורטאים בלבד! תזונת ספורט: לא לספורטאים בלבד!

3 מיתוסים לגבי דיאטות המונעים את ההצלחה שלך 3 מיתוסים לגבי דיאטות המונעים את ההצלחה שלך

כיצד ליטול ויטמינים ותוספי תזונה כיצד ליטול ויטמינים ותוספי תזונה

עוד סודות והפעם לשבועות... עוד סודות והפעם לשבועות...

סודות של דיאטנית מאירועים וחתונות סודות של דיאטנית מאירועים וחתונות

סודות ממטבחה של דיאטנית סודות ממטבחה של דיאטנית

עצות מועילות לצמצום הנזק הנוצר מצליית בשר על אש עצות מועילות לצמצום הנזק הנוצר מצליית בשר על אש

דיאטת דיאטת "אחרי החגים"

דיאטת החתונה של קייט מידלטון דיאטת החתונה של קייט מידלטון

מתכוני דגים חגיגיים מתכוני דגים חגיגיים "זולים בנקודות"

חלום ורוד על ביקיני שחור חלום ורוד על ביקיני שחור

שינויים בהרגלי התזונה בפסח

"סטבינול" - טבעי שזה מתוק!

מה הקשר בין הצלוליט לתוספי מזון? מה הקשר בין הצלוליט לתוספי מזון?

תזונה נכונה ובעיקר נבונה !

פירות יבשים - הפיתוי החגיגי של השבוע פירות יבשים - הפיתוי החגיגי של השבוע

חדש בישראל : תמרים מג'הול אורגניים מצופים שוקולד אורגני חדש בישראל : תמרים מג'הול אורגניים מצופים שוקולד אורגני

החלפת מקורות חלבון עיקריים בדיאטה מבשר לדגים עשויה להפחית סיכון למחלת לב כלילית בנשים

חשיפה לתאורה מלאכותית בלילה עלולה לגרום להשמנת יתר

תפריט מאזן לאחר החגים

מחקר חדש בהשתתפות כ – 20 אלף נשים, קבע כי בירה לבנה מפחיתה את הסיכון להשמנה מחקר חדש בהשתתפות כ – 20 אלף נשים, קבע כי בירה לבנה מפחיתה את הסיכון להשמנה

עוברים את הצום בשלום ובבריאות

7 דרכים לרדת במשקל בגיל המעבר

יתרונות חלב העיזים

יציאת מצרים של מערכת העיכול

בין ביס לביס - שורדים את עונת הבחינות

טיפים לצריכה נכונה של פירות יבשים טיפים לצריכה נכונה של פירות יבשים

ט ט"ו בשבט - מה עומד בבסיס הפירות היבשים ?

פרי טרי משמעו בריאות פרי טרי משמעו בריאות

הסופגניות והצרבת... - איך מתמודדים?

נס פיחות השומן בחנוכה נס פיחות השומן בחנוכה

מה קורה בשלב בו הירידה במשקל נעצרת

אפשר גם בלי סוכר

במיוחד לחורף: תה ירוק כתוסף תזונה

ג'ינג'ר נגד שפעת החזירים

בין ביס לביס- שורדים את עונת הבחינות בין ביס לביס- שורדים את עונת הבחינות

  לכתבות נוספות ליחצו כאן




שתפו בפייסבוק

המלצת הרבלייף: "אחד פלוס אחד שווה שלושה"

מאת: ציפי פרקש
המלצת הרבלייף:

סוזן באוורמן - ראש מחלקת הדרכה לתזונה של הרבלייף, ממליצה על שילוב של מזונות שונים, היכול להעניק יתרונות תזונתיים גבוהים יותר מאכילה של כל מזון בנפרד, אז נא להפנים ולבצע..



 

"אחד פלוס אחד שווה שלושה", אומרת סוזן באוורמן - ראש מחלקת הדרכה לתזונה של הרבלייף. שילוב של מזונות שונים יכול להעניק יתרונות תזונתיים גבוהים יותר מאכילה של כל מזון בנפרד, וזה המוטו שעומד מאחורי רעיון שילוב המזונות. לדבריה: "הקונספט פשוט מאוד. אם אוכלים שני מזונות מסוימים ביחד, הערכים התזונתיים שיתקבלו יהיו גבוהים יותר מאשר במקרה בו הייתם אוכלים כל אחד מהמזונות האלה בנפרד. כמובן שלא כל שני מזונות משולבים מעניקים יתרונות תזונתיים.. אין כל סיבה לנסות לשלב עוגת שוקולד עם קצפת. זה אולי מאוד טעים, אבל בטח לא בריא יותר".

להלן טיפים ועצות להבין אילו מזונות כדאי להתחיל לשלב:

ירקות צבעוניים ומעט שומן:

 ירקות ופירות רבים מכילים מרכיבים הנקראים קרוטנואידים, שהם פיגמנטים טבעיים המעניקים לירקות כמו עגבניות, גזר ותרד את הצבעים היפים שלהם (העגבניות מקבלות את הצבע מהפיגמנט ליקופן, הגזר מבטא-קרוטן והתרד מלוטאין). קרוטנואידים משמשים כנוגדי חמצון בגוף, וזו רק סיבה אחת לחשיבות הגבוהה של תזונה בריאה ומלאה בירקות ופירות. אבל אם אוכלים  את הירקות האלה עם מעט שומן, הגוף יוכל לקבל אפילו יותר קרוטנואידים. כך שתוספת של מעט שומן בריא, כמו אבוקדו או שמן זית, לסלט, יעזור לספוג יותר ליקופן מהעגבניות, בטא-קרוטן מהגזרים ולוטאין מהחסה.

ויטמין C וירקות או דגנים המכילים ברזל:

 ברזל מגיע בשני אופנים במזונות שאנו אוכלים. סוג אחד נקרא Heme, הוא מגיע מבשר, דגים ועוף, ולגוף קל יחסית לספוג אותו. הסוג השני הוא ברזל non-heme, שמגיע מירקות ומדגנים מסוימים. לגוף קשה יותר לספוג אותו. כאשר משלבים ויטמין C עם ברזל non-heme (אפילו כמויות קטנות יחסית של ויטמין C), הגוף מצליח לספוג את הברזל טוב יותר. מספיקה הכמות שיש בתפוז אחד או בעגבנייה אחת, כדי לשלש כמעט את ספיגת הברזל בגוף. אז מה משלבים עם מה? עגבניות לתבשיל הצ'ילי, כדי לספוג טוב יותר את הברזל מהשעועית, הוסיפו תותים לקערת דגני הבוקר והכניסו פלחי אשכולית או תפוז לתוך סלט התרד.

דגים ועלים ירוקים:

 כדי לשלב ויטמין D עם סידן, הרכב שמאפשר לגוף לספוג בצורה טובה יותר את הסידן, ניתן  לשלב דגים עם ירקות. דגים שומניים, כמו סלמון ומקרל, מספקים ויטמין D, ועלים ירוקים כמו עלי חרדל או קייל, מהווים מקור מצוין לסידן. שילוב בין השניים יעזור לגוף לספוג בצורה טובה את הסידן שבירקות.

לימון ותה ירוק:

 תה ירוק מכיל באופן טבעי פיטו-נוטריינטים מסוג קטצ'ינים, שהם נוגדי חמצון שמסייעים לתאים ולרקמות בגוף להילחם בנזקים של תהליכי חמצון. כשאתם מוסיפים לימון לתה הירוק, הוויטמין C שמצוי בלימון מסייע לגוף לספוג את הרכיבים המועילים האלה. אם אתם לא אוהבים לימון בתה, ניתן לאכול פרי עשיר בוויטמין C, כמו למשל קערת תותים או פלחי תפוז, לצד כוס התה.

מבחר מזונות צמחיים משולבים:

מזונות צמחיים, כמו פירות, ירקות וקטניות, הם מקור מצוין לנוגדי חמצון. היעילות של נוגדי החמצון גוברת אפילו עוד יותר כשאוכלים מספר מזונות יחד ולא רק כל מזון בנפרד. סלט פירות המורכב מתפוזים, תפוחים, ענבים ואוכמניות, למשל, מכיל כמות גבוהה יותר של נוגדי חמצון מאשר הכמות הזהה של כל אחד מהם בנפרד. השילוב המוצלח ביותר הוא של קטניות עם פירות, ואחריו צועד שילוב של ירקות עם פירות.

http://www.goodnutrition.co.il/

 

(צילום: יח"צ חו"ל; תומר בורמד)

 

 



המלצת הרבלייף:
המלצת הרבלייף:
המלצת הרבלייף:
נוצר: 3/10/2017 3:53:00 PM
עודכן: 10/3/2017 3:57:00 PM




זכויות נשים גרסה להדפסה בעיקר נשים שלח לחבר
רק נשים