תזונה ודיאטה - נס פיחות השומן בחנוכה אתר נשים s
חברה הרשמה לאתר
היום באתר 12/11/2019
אימייל
סיסמא
פורטל נשים - iWomen
יצירת קשר    |   
דף הבית > תזונה ודיאטה > נס פיחות השומן בחנוכה
  כתבות אחרונות
הצעה לתזונה בריאה ותפריט לאורח חיים בריא הצעה לתזונה בריאה ותפריט לאורח חיים בריא

המלצת הרבלייף: המלצת הרבלייף: "אחד פלוס אחד שווה שלושה"

טבעונות – לא בהכרח בריא יותר טבעונות – לא בהכרח בריא יותר

מתוק מתוק הוא טעם החיים - האם יש תחליף בריא לסוכר? מתוק מתוק הוא טעם החיים - האם יש תחליף בריא לסוכר?

תזונה וסוכרת תזונה וסוכרת

10 צעדים בדרך למשקל המיוחל 10 צעדים בדרך למשקל המיוחל

שבעת המינים - יתרונות תזונתיים בסלסלה אחת שבעת המינים - יתרונות תזונתיים בסלסלה אחת

יום כיפור – משמעות לצום בריא ועוזר למשקל יום כיפור – משמעות לצום בריא ועוזר למשקל

קניות חובה לשנה החדשה – תתחדשו

לרגל ראש השנה רשת לרגל ראש השנה רשת "ניצת הדובדבן" מציגה את דבשה

קנה מה שאין אל תקנה מה שיש קנה מה שאין אל תקנה מה שיש

אחרי פורים – לפני הפסח - הזמן לפצוח בדיאטה! אחרי פורים – לפני הפסח - הזמן לפצוח בדיאטה!

לא מוותרים על הסופגניות והלביבות, אבל.. באנו קלוריות לגרש!! לא מוותרים על הסופגניות והלביבות, אבל.. באנו קלוריות לגרש!!

דגים טובים ללב, תשאלו את האסקימוסים... דגים טובים ללב, תשאלו את האסקימוסים...

פטריות! פטריות! ופטריות... פטריות! פטריות! ופטריות...

כנס ה-Superfoods הראשון בישראל יתקיים ב-21.11 בתיאטרון גבעתיים כנס ה-Superfoods הראשון בישראל יתקיים ב-21.11 בתיאטרון גבעתיים

שבעת המינים בהם התברכה הארץ שבעת המינים בהם התברכה הארץ

צום יום הכיפורים - כיצד נעבור אותו בשלום?? צום יום הכיפורים - כיצד נעבור אותו בשלום??

חגי תשרי - כמה בריאות מגיע לנו? חגי תשרי - כמה בריאות מגיע לנו?

תזונה ללא גלוטן? זה יופי! אבל מה אוכלים?

כולנו זקוקים לנחמה - אכילה מנחמת כולנו זקוקים לנחמה - אכילה מנחמת

נשנושי ברנפלקס - חדשנות נוספת מבית יוניליבר נשנושי ברנפלקס - חדשנות נוספת מבית יוניליבר

דיאטת דש מגיעה לישראל דיאטת דש מגיעה לישראל

הילטון תל-אביב משתף פעולה עם התזונאית, אולגה רז הילטון תל-אביב משתף פעולה עם התזונאית, אולגה רז

ברזל, פופאי ומיתוסים נוספים ברזל, פופאי ומיתוסים נוספים

פסח משמין ולא בריא? לא כמו שחשבת! פסח משמין ולא בריא? לא כמו שחשבת!

דיאטה לקראת אירועים דיאטה לקראת אירועים

10 סיבות לאכול יוגורט: 10 סיבות לאכול יוגורט:

מוצר חדש ומהפכני לשמירה ובקרת משקל מבית סאנריידר מוצר חדש ומהפכני לשמירה ובקרת משקל מבית סאנריידר

ד ד"ר דניאל שוהם על הרזייה בחורף

10 דברים שכדאי לדעת על חמוציות 10 דברים שכדאי לדעת על חמוציות

"סיפור בריא" - ספר בישול ייחודי

"דיאטה סקסית משגעת" - רב המכר של כריס קאר בישראל!

"טעים ללא גלוטן" - אפשר גם בורקס, פיתה וג'חנון

שומרים על הבריאות בעזרת ירקות ירוקים ועשבי תיבול שומרים על הבריאות בעזרת ירקות ירוקים ועשבי תיבול

'נוברטיס קונסיומר ישראל' משיקה אריזה מוקטנת של בנפייבר 'נוברטיס קונסיומר ישראל' משיקה אריזה מוקטנת של בנפייבר

"שביל החלב"

איך לאכול נכון בחג הפסח איך לאכול נכון בחג הפסח

דיאטה בחורף - כיצד מקפידים ? דיאטה בחורף - כיצד מקפידים ?

בואו נתמסר להמון קינמון בואו נתמסר להמון קינמון

דיאטה ותזונה מגדרית דיאטה ותזונה מגדרית

מה אתן יודעות על מה אתן יודעות על "מזונות על" ?

מה מומלץ לאכול לפני ואחרי האימון מה מומלץ לאכול לפני ואחרי האימון

חלב מלא מדוע? חלב מלא מדוע?

כל מה שרצית לדעת על הדובדבן ולא העזת לשאול כל מה שרצית לדעת על הדובדבן ולא העזת לשאול

טיפים של תזונה נכונה לקראת החזרה לבית הספר טיפים של תזונה נכונה לקראת החזרה לבית הספר

כיצד לשמור על משקלנו גם בעת חופשה? כיצד לשמור על משקלנו גם בעת חופשה?

חשיבות החלבונים חשיבות החלבונים

תרופה מהטבע: הכירו את שורש ה-Yakon תרופה מהטבע: הכירו את שורש ה-Yakon

"על האש" בלי רגשות אשם

להיות ישראלי!  מנפנפים וממנגלים... להיות ישראלי! מנפנפים וממנגלים...

יום העצמאות - מה כדאי לדעת בחג המנגל הלאומי יום העצמאות - מה כדאי לדעת בחג המנגל הלאומי

מנפלאות הפיסטוק מנפלאות הפיסטוק

על בחירה נכונה בפסח על בחירה נכונה בפסח

מה לאכול לפני, במהלך ואחרי הפעילות הגופנית ? מה לאכול לפני, במהלך ואחרי הפעילות הגופנית ?

לאכול סיני ולרזות לאכול סיני ולרזות

האם בן הזוג מעודד אותך לאכילת יתר? האם בן הזוג מעודד אותך לאכילת יתר?

על הקשר בין מצבי לחץ  ותזונה על הקשר בין מצבי לחץ ותזונה

הסופגנייה - פסגת הפחד הסופגנייה - פסגת הפחד

יתרונות בשר ההודו יתרונות בשר ההודו

כל מה שרצית לדעת על  סגולות המרק בחורף כל מה שרצית לדעת על סגולות המרק בחורף

אתר USHOPS מציע ויטמינים ותוספי תזונה הישר מארה אתר USHOPS מציע ויטמינים ותוספי תזונה הישר מארה"ב במחירים מפתיעים

עושות/ים קניות? עושות/ים קניות?

תרומתו של בשר הבקר לבריאות תרומתו של בשר הבקר לבריאות

מאכלי ראש השנה – לא רק מסורת אלא גם סגולות ריפוי מאכלי ראש השנה – לא רק מסורת אלא גם סגולות ריפוי

טיפים לתזונה נכונה לקראת שנת הלימודים טיפים לתזונה נכונה לקראת שנת הלימודים

תזונת ספורט: לא לספורטאים בלבד! תזונת ספורט: לא לספורטאים בלבד!

3 מיתוסים לגבי דיאטות המונעים את ההצלחה שלך 3 מיתוסים לגבי דיאטות המונעים את ההצלחה שלך

כיצד ליטול ויטמינים ותוספי תזונה כיצד ליטול ויטמינים ותוספי תזונה

עוד סודות והפעם לשבועות... עוד סודות והפעם לשבועות...

סודות של דיאטנית מאירועים וחתונות סודות של דיאטנית מאירועים וחתונות

סודות ממטבחה של דיאטנית סודות ממטבחה של דיאטנית

עצות מועילות לצמצום הנזק הנוצר מצליית בשר על אש עצות מועילות לצמצום הנזק הנוצר מצליית בשר על אש

דיאטת דיאטת "אחרי החגים"

דיאטת החתונה של קייט מידלטון דיאטת החתונה של קייט מידלטון

מתכוני דגים חגיגיים מתכוני דגים חגיגיים "זולים בנקודות"

חלום ורוד על ביקיני שחור חלום ורוד על ביקיני שחור

שינויים בהרגלי התזונה בפסח

"סטבינול" - טבעי שזה מתוק!

מה הקשר בין הצלוליט לתוספי מזון? מה הקשר בין הצלוליט לתוספי מזון?

תזונה נכונה ובעיקר נבונה !

פירות יבשים - הפיתוי החגיגי של השבוע פירות יבשים - הפיתוי החגיגי של השבוע

חדש בישראל : תמרים מג'הול אורגניים מצופים שוקולד אורגני חדש בישראל : תמרים מג'הול אורגניים מצופים שוקולד אורגני

החלפת מקורות חלבון עיקריים בדיאטה מבשר לדגים עשויה להפחית סיכון למחלת לב כלילית בנשים

חשיפה לתאורה מלאכותית בלילה עלולה לגרום להשמנת יתר

תפריט מאזן לאחר החגים

מחקר חדש בהשתתפות כ – 20 אלף נשים, קבע כי בירה לבנה מפחיתה את הסיכון להשמנה מחקר חדש בהשתתפות כ – 20 אלף נשים, קבע כי בירה לבנה מפחיתה את הסיכון להשמנה

עוברים את הצום בשלום ובבריאות

7 דרכים לרדת במשקל בגיל המעבר

יתרונות חלב העיזים

יציאת מצרים של מערכת העיכול

בין ביס לביס - שורדים את עונת הבחינות

טיפים לצריכה נכונה של פירות יבשים טיפים לצריכה נכונה של פירות יבשים

ט ט"ו בשבט - מה עומד בבסיס הפירות היבשים ?

פרי טרי משמעו בריאות פרי טרי משמעו בריאות

הסופגניות והצרבת... - איך מתמודדים?

מה קורה בשלב בו הירידה במשקל נעצרת

אפשר גם בלי סוכר

במיוחד לחורף: תה ירוק כתוסף תזונה

ג'ינג'ר נגד שפעת החזירים

  לכתבות נוספות ליחצו כאן




שתפו בפייסבוק

נס פיחות השומן בחנוכה

מאת: עינת ששון
נס פח השמן, שהוא הסיפור המרכזי של חנוכה, הפך את החג לאימת המרזים, המרזות ובכלל לכזה המאופיין במאכלים מטוגנים כמו לביבות תפו"א, בטטה וסופגניות. כיוון שאנחנו לא חשופים לסופגניות רוב ימי השנה, אנחנו מוצאים עצמנו מתגעגעים לסופגנייה מתוקה, עגלגלה והמטוגנת.




למרות שחג החנוכה מתחיל בנר ראשון מזהים הסוחרים את הגעגוע לריח המתוק ומפיצים את אותם הכדורים ספוגי השמן הללו ברחבי הארץ בחנויות וברשתות השיווק. ריח החג נפוץ כמעט בכל סופר, מאפיה או קונדיטוריה וקשה לעמוד בפיתוי. פה נבחן האופי החזק שלנו מול המטרה. ההחלטה הרצויה היא שחנוכה מתחיל בערב החג. אם נתחיל לנשנש סופגניות לפני חנוכה, עודף המשקל שאיתו נסיים את החג, ואיתו את חורף רק יחריף.

הגודל לא תמיד קובע
טרנד הבריאות מצא את דרכו לסופגנייה, כביכול, עם המצאתו של גודל ה"ביס" לסופגניה מה שעושה רושם של סופגנייה קטנה ולא מזיקה, כאשר המצפון פועל הרבה פחות ומרשה לאכול לפחות שתיים. בל נשכח כי הסופגנייה המסורתית עולה לנו 350-450 קלוריות. סופגנייה רגילה עם מילוי שוקולד או ריבת חלב מגיע ל-500 קק"ל. לרוב סופגניות המיני מגיעות עם מילויי שוקולד, גנאש או תערובת אלכוהול וכו' התורמות לכל אחת קטנה להגיע לפחות לכ-300 קלוריות. החוק הוא סופגנייה אחת למיצוי התשוקה , ועדיף קטנה.

עדיף אפוי על מטוגן
אם ניקח 100 ג' תפו"א מבושל זה שווה לכ-100 קלוריות, 100 גרם צי'פס מטוגן שווה לכ-550 קלוריות, ההבדל ברור. כך גם לגבי לביבות מטוגנות, חצילים או קישואים באנטיפסטי, ספינג', סופגניות וכל מזון אחר מטוגן. אם לא נתעלם מהעובדה כי הטעם שונה ולביבות מטוגנות שונות בטעמן מלביבות אפויות, לעיתים כדאי לעשות את ההקרבה ולהזליף כמה טיפות שמן על המאכל ולאפות אותו ולהימנע מהטיגון כי שווה לנו!

כל יום מדליקים נר אחד
למרות ואולי בגלל שבחג החנוכה אין ארוחת חג מסודרת אחת רובנו מוצאים את עצמנו חוגגים לעיתים מספר פעמים ביום. סופגנייה אחת בעבודה עם החברה, עוד אחת במסיבת הגן או בבית הספר עם הילדים, אחר-כך בהדלקת נר חמישי אצל הדודה וכו'. בכל מסגרת לא נעים לנו לסרב והקלוריות נערמות. בהתאם לנקודת ההתחלה שלנו וההקצבה הקלורית שנתנו לעצמנו בטרם התחיל החג, כך נסרב בנימוס להפתעות משמינות ונתכנן את תזונת היום.

קיזוזים גבירותיי, קיזוזים
אם אנחנו יודעים שבערב נהיה במסיבה או אירוע ולכן נאכל בצהריים סלט דל קלוריות כך נתכנן את ימי החנוכה. סופגנייה אחת שווה לארוחת ערב מלאה הכוללת 2 פרוסות לחם, סלט, ביצה וחצי חבילה גבינה 5%. אם נאכל סופגנייה או 3 לביבות תפו"א ביום כאילו אכלנו כבר ארוחה שלמה. כיוון שמבחינת הערך התזונתי לא ניתן להמיר סופגניה מקמח לבן מטוגנת בשמן עם ריבה ואבקת סוכר עם סוכרים פשוטים לארוחה מאוזנת כדאי גם בימי החג להיעזר במולטי-ויטמין, כגון צנטרום שיוכל להשלים את כמות הויטמינים והמינרלים החסרה.

חגשמח !


*** עינת ששון היא הדיאטנית הראשית של צנטרום .



נוצר: 12/3/2009 10:50:00 AM

זכויות נשים גרסה להדפסה בעיקר נשים שלח לחבר
רק נשים