תזונה ודיאטה - דיאטה בחורף - כיצד מקפידים אתר נשים s
חברה הרשמה לאתר
היום באתר 06/12/2019
אימייל
סיסמא
פורטל נשים - iWomen
יצירת קשר    |   
דף הבית > תזונה ודיאטה > דיאטה בחורף - כיצד מקפידים ?
  כתבות אחרונות
הצעה לתזונה בריאה ותפריט לאורח חיים בריא הצעה לתזונה בריאה ותפריט לאורח חיים בריא

המלצת הרבלייף: המלצת הרבלייף: "אחד פלוס אחד שווה שלושה"

טבעונות – לא בהכרח בריא יותר טבעונות – לא בהכרח בריא יותר

מתוק מתוק הוא טעם החיים - האם יש תחליף בריא לסוכר? מתוק מתוק הוא טעם החיים - האם יש תחליף בריא לסוכר?

תזונה וסוכרת תזונה וסוכרת

10 צעדים בדרך למשקל המיוחל 10 צעדים בדרך למשקל המיוחל

שבעת המינים - יתרונות תזונתיים בסלסלה אחת שבעת המינים - יתרונות תזונתיים בסלסלה אחת

יום כיפור – משמעות לצום בריא ועוזר למשקל יום כיפור – משמעות לצום בריא ועוזר למשקל

קניות חובה לשנה החדשה – תתחדשו

לרגל ראש השנה רשת לרגל ראש השנה רשת "ניצת הדובדבן" מציגה את דבשה

קנה מה שאין אל תקנה מה שיש קנה מה שאין אל תקנה מה שיש

אחרי פורים – לפני הפסח - הזמן לפצוח בדיאטה! אחרי פורים – לפני הפסח - הזמן לפצוח בדיאטה!

לא מוותרים על הסופגניות והלביבות, אבל.. באנו קלוריות לגרש!! לא מוותרים על הסופגניות והלביבות, אבל.. באנו קלוריות לגרש!!

דגים טובים ללב, תשאלו את האסקימוסים... דגים טובים ללב, תשאלו את האסקימוסים...

פטריות! פטריות! ופטריות... פטריות! פטריות! ופטריות...

כנס ה-Superfoods הראשון בישראל יתקיים ב-21.11 בתיאטרון גבעתיים כנס ה-Superfoods הראשון בישראל יתקיים ב-21.11 בתיאטרון גבעתיים

שבעת המינים בהם התברכה הארץ שבעת המינים בהם התברכה הארץ

צום יום הכיפורים - כיצד נעבור אותו בשלום?? צום יום הכיפורים - כיצד נעבור אותו בשלום??

חגי תשרי - כמה בריאות מגיע לנו? חגי תשרי - כמה בריאות מגיע לנו?

תזונה ללא גלוטן? זה יופי! אבל מה אוכלים?

כולנו זקוקים לנחמה - אכילה מנחמת כולנו זקוקים לנחמה - אכילה מנחמת

נשנושי ברנפלקס - חדשנות נוספת מבית יוניליבר נשנושי ברנפלקס - חדשנות נוספת מבית יוניליבר

דיאטת דש מגיעה לישראל דיאטת דש מגיעה לישראל

הילטון תל-אביב משתף פעולה עם התזונאית, אולגה רז הילטון תל-אביב משתף פעולה עם התזונאית, אולגה רז

ברזל, פופאי ומיתוסים נוספים ברזל, פופאי ומיתוסים נוספים

פסח משמין ולא בריא? לא כמו שחשבת! פסח משמין ולא בריא? לא כמו שחשבת!

דיאטה לקראת אירועים דיאטה לקראת אירועים

10 סיבות לאכול יוגורט: 10 סיבות לאכול יוגורט:

מוצר חדש ומהפכני לשמירה ובקרת משקל מבית סאנריידר מוצר חדש ומהפכני לשמירה ובקרת משקל מבית סאנריידר

ד ד"ר דניאל שוהם על הרזייה בחורף

10 דברים שכדאי לדעת על חמוציות 10 דברים שכדאי לדעת על חמוציות

"סיפור בריא" - ספר בישול ייחודי

"דיאטה סקסית משגעת" - רב המכר של כריס קאר בישראל!

"טעים ללא גלוטן" - אפשר גם בורקס, פיתה וג'חנון

שומרים על הבריאות בעזרת ירקות ירוקים ועשבי תיבול שומרים על הבריאות בעזרת ירקות ירוקים ועשבי תיבול

'נוברטיס קונסיומר ישראל' משיקה אריזה מוקטנת של בנפייבר 'נוברטיס קונסיומר ישראל' משיקה אריזה מוקטנת של בנפייבר

"שביל החלב"

איך לאכול נכון בחג הפסח איך לאכול נכון בחג הפסח

בואו נתמסר להמון קינמון בואו נתמסר להמון קינמון

דיאטה ותזונה מגדרית דיאטה ותזונה מגדרית

מה אתן יודעות על מה אתן יודעות על "מזונות על" ?

מה מומלץ לאכול לפני ואחרי האימון מה מומלץ לאכול לפני ואחרי האימון

חלב מלא מדוע? חלב מלא מדוע?

כל מה שרצית לדעת על הדובדבן ולא העזת לשאול כל מה שרצית לדעת על הדובדבן ולא העזת לשאול

טיפים של תזונה נכונה לקראת החזרה לבית הספר טיפים של תזונה נכונה לקראת החזרה לבית הספר

כיצד לשמור על משקלנו גם בעת חופשה? כיצד לשמור על משקלנו גם בעת חופשה?

חשיבות החלבונים חשיבות החלבונים

תרופה מהטבע: הכירו את שורש ה-Yakon תרופה מהטבע: הכירו את שורש ה-Yakon

"על האש" בלי רגשות אשם

להיות ישראלי!  מנפנפים וממנגלים... להיות ישראלי! מנפנפים וממנגלים...

יום העצמאות - מה כדאי לדעת בחג המנגל הלאומי יום העצמאות - מה כדאי לדעת בחג המנגל הלאומי

מנפלאות הפיסטוק מנפלאות הפיסטוק

על בחירה נכונה בפסח על בחירה נכונה בפסח

מה לאכול לפני, במהלך ואחרי הפעילות הגופנית ? מה לאכול לפני, במהלך ואחרי הפעילות הגופנית ?

לאכול סיני ולרזות לאכול סיני ולרזות

האם בן הזוג מעודד אותך לאכילת יתר? האם בן הזוג מעודד אותך לאכילת יתר?

על הקשר בין מצבי לחץ  ותזונה על הקשר בין מצבי לחץ ותזונה

הסופגנייה - פסגת הפחד הסופגנייה - פסגת הפחד

יתרונות בשר ההודו יתרונות בשר ההודו

כל מה שרצית לדעת על  סגולות המרק בחורף כל מה שרצית לדעת על סגולות המרק בחורף

אתר USHOPS מציע ויטמינים ותוספי תזונה הישר מארה אתר USHOPS מציע ויטמינים ותוספי תזונה הישר מארה"ב במחירים מפתיעים

עושות/ים קניות? עושות/ים קניות?

תרומתו של בשר הבקר לבריאות תרומתו של בשר הבקר לבריאות

מאכלי ראש השנה – לא רק מסורת אלא גם סגולות ריפוי מאכלי ראש השנה – לא רק מסורת אלא גם סגולות ריפוי

טיפים לתזונה נכונה לקראת שנת הלימודים טיפים לתזונה נכונה לקראת שנת הלימודים

תזונת ספורט: לא לספורטאים בלבד! תזונת ספורט: לא לספורטאים בלבד!

3 מיתוסים לגבי דיאטות המונעים את ההצלחה שלך 3 מיתוסים לגבי דיאטות המונעים את ההצלחה שלך

כיצד ליטול ויטמינים ותוספי תזונה כיצד ליטול ויטמינים ותוספי תזונה

עוד סודות והפעם לשבועות... עוד סודות והפעם לשבועות...

סודות של דיאטנית מאירועים וחתונות סודות של דיאטנית מאירועים וחתונות

סודות ממטבחה של דיאטנית סודות ממטבחה של דיאטנית

עצות מועילות לצמצום הנזק הנוצר מצליית בשר על אש עצות מועילות לצמצום הנזק הנוצר מצליית בשר על אש

דיאטת דיאטת "אחרי החגים"

דיאטת החתונה של קייט מידלטון דיאטת החתונה של קייט מידלטון

מתכוני דגים חגיגיים מתכוני דגים חגיגיים "זולים בנקודות"

חלום ורוד על ביקיני שחור חלום ורוד על ביקיני שחור

שינויים בהרגלי התזונה בפסח

"סטבינול" - טבעי שזה מתוק!

מה הקשר בין הצלוליט לתוספי מזון? מה הקשר בין הצלוליט לתוספי מזון?

תזונה נכונה ובעיקר נבונה !

פירות יבשים - הפיתוי החגיגי של השבוע פירות יבשים - הפיתוי החגיגי של השבוע

חדש בישראל : תמרים מג'הול אורגניים מצופים שוקולד אורגני חדש בישראל : תמרים מג'הול אורגניים מצופים שוקולד אורגני

החלפת מקורות חלבון עיקריים בדיאטה מבשר לדגים עשויה להפחית סיכון למחלת לב כלילית בנשים

חשיפה לתאורה מלאכותית בלילה עלולה לגרום להשמנת יתר

תפריט מאזן לאחר החגים

מחקר חדש בהשתתפות כ – 20 אלף נשים, קבע כי בירה לבנה מפחיתה את הסיכון להשמנה מחקר חדש בהשתתפות כ – 20 אלף נשים, קבע כי בירה לבנה מפחיתה את הסיכון להשמנה

עוברים את הצום בשלום ובבריאות

7 דרכים לרדת במשקל בגיל המעבר

יתרונות חלב העיזים

יציאת מצרים של מערכת העיכול

בין ביס לביס - שורדים את עונת הבחינות

טיפים לצריכה נכונה של פירות יבשים טיפים לצריכה נכונה של פירות יבשים

ט ט"ו בשבט - מה עומד בבסיס הפירות היבשים ?

פרי טרי משמעו בריאות פרי טרי משמעו בריאות

הסופגניות והצרבת... - איך מתמודדים?

נס פיחות השומן בחנוכה נס פיחות השומן בחנוכה

מה קורה בשלב בו הירידה במשקל נעצרת

אפשר גם בלי סוכר

במיוחד לחורף: תה ירוק כתוסף תזונה

ג'ינג'ר נגד שפעת החזירים

  לכתבות נוספות ליחצו כאן




שתפו בפייסבוק

דיאטה בחורף - כיצד מקפידים ?

מאת: דיאטה און ליין

למלא את הבטן בחורף באוכל חם ולא משמין, כיצד עושים את זה?



הימים הקרים הגיעו והביאו איתם את החשכה, התיאבון והשהיה בבית. כבר בסביבות חמש יורד החושך ואנו נשארים שעות רבות בבית עם הילדים – שצריך להעסיקם כשהמטבח בהישג יד. יש הסוברים שבחורף קשה ביותר לעשות דיאטה.
יש, לעומתם, כאלו שסוברים כי החורף היא עונה נהדרת לדיאטה כי אפשר לאכול מרק ירקות טעים, אפשר לשתות שתייה חמה ואין פיתויים של יציאות למסעדות ולבתי קפה בכל שני וחמישי. מה שאני חושבת זה שאין עונה שמתאימה לדיאטה, בכל עונה יש התמודדות ואתגרים שונים ולא קלים. בעיני גם אם אחכה שיהיה לי יותר קל מתישהו – כנראה אשאר שמנה לתמיד. מכאן, שתמיד צריך לשמור ולהקפיד כדי להרוויח בריאות, מראה חיצוני אטרקטיבי והרבה מחמאות.

מה שקורה בחורף זה שאנו מרבים לוותר על הירקות הקרים, על הגבינות הרזות, על הפירות ובמקומם אוכלים הרבה פחמימות ומאכלים מבושלים. אם בזה חשקנו בואו נבדוק איך נשנה את התפריט היומי ונעבור לתפריט חורף. אנו מדברים תמיד על ירקות כאוכל היחיד שניתן לאכול כמעט ללא הגבלה, אם כך אין ברירה ונצטרך למצוא תחליף לסלטים קרים בסלטים חמים. לדוגמה: אנטיפסטי הוא סלט חם נהדר, גם ירקות מוקפצים זה סלט חם נהדר, גם כרוב מאודה ברסק עגבניות מומלץ, ומרקי ירקות כבר אמרנו לא?!

מי שלא רוצה לוותר על סלט הירקות, אך זקוק לאיזה שדרוג בטעם ובהרגשה החמה, יכול בהחלט לשלב בתוך הסלט הטרי ירקות אפויים, מבושלים או מאודים. נסו למשל לאפות, לבשל או לאדות פרחים קטנים של ברוקולי או כרובית ולשלבם בסלט הירקות כאשר הם עדיין חמים.

אפשרות אחרת היא להכין קלח תירס בצורה הישנה והאהובה (בתוך סיר עם מים חמים) וכשהם מוכנים, לחתוך עם סכין את גרגירי התירס לתוך קערת הסלט.
אפשר גם להכניס את עגבניות השרי לגריל לפני הכנת הסלט, לרכך ולחמם אותן היטב ורק לאחר־מכן להוסיף אותן לסלט.

ניתן להוציא את הירקות לסלט מהמקרר בבוקר כדי שנוכל לאוכלם בערב כשהם לא מאד קרים.

כל עוד מוסיפים ירקות כמו ברוקולי, כרובית, עגבניות, קישואים ובצל שעברו אפייה או אידוי הם נחשבים כחלק מהירקות בסלט. אם בוחרים להוסיף גרגירי תירס או פרוסות של תפוח־אדמה או בטטה, יש להתייחס אליהם כתוספת פחמתית לארוחה, ואז מומלץ להפחית בכמות פרוסות הלחם שמתלוות בדרך כלל לארוחה.

דרך נהדרת לאכול יותר גבינות וירקות, אך לא בצורתם הטרייה והקרה (שכבר אמרנו שהיא בעייתית בחורף), היא להכין מהם פשטידה (לא, לא עם שמנת מתוקה!). הבסיס של בלילת הגבינות קבוע עבור כל הירקות ומכיל בממוצע 2.5% שומן (ממש מעט) ואפשר לשחק עם איזה ירקות שרוצים. למשל שילובים של ברוקולי ועיגולי גזר, כרובית עם מקלות של בצל ירוק, בצל ופטריות, קישואים ובצל. בקיצור, יש המון אפשרויות ואם לא רוצים להתעסק עם ירקות טריים, אפשר בקלות להכניס לפשטידה גם ירקות קפואים הארוזים מראש בכמות ידועה (800 גרם) שניתן לקנות בכל מרכול.

הכנת הבלילה- גביע אחד של קוטג' 1/2% שומן (לא להיבהל! זה יהיה טעים בסוף), גביע גבינה עם זיתים 5%, 2 ביצים, 2 כפות קמח תופח, תבלינים (מלח, פלפל, אפשר להוסיף אבקת מרק בטעמים כדי לגוון למשל בטעם בצל או פטריות). מערבבים את כל חומרי הבלילה בקערה גדולה ומכניסים אליה את הירקות שבוחרים.

הירקות- אם הירקות טריים מומלץ לחלוט אותם במים כעשר דקות כדי שיתרככו. אם משתמשים בירקות קפואים, יש להפשירם היטב לפני ההכנסה לקערה במיקרוגל או במים חמים.

מכניסים את הבלילה עם הירקות לתבנית מתאימה לאפיית פשטידות. הכי טוב להשתמש תבנית סיליקון, אך אפשר כמובן בתבנית רגילה. מומלץ לרסס את התבנית מראש ב"תרסיס שמן קל לאפייה" כדי להימנע מקלוריות מיותרות בשימון התבנית.

אופים 20-30 דקות בחום של 180 מעלות צלזיוס כאשר התבנית מכוסה בנייר אלומיניום. לאחר כ- 20 או 30 דקות מסירים את נייר האלומיניום ואופים עוד כעשר דקות ללא הכיסוי על־מנת להשחים את השכבה העליונה של הפשטידה.

בתיאבון ובהצלחה !

*** באדיבות פורטל התזונה והכושר : www.diets.co.il



נוצר: 1/30/2013 2:46:00 AM
עודכן: 1/30/2013 2:48:00 AM

זכויות נשים גרסה להדפסה בעיקר נשים שלח לחבר
רק נשים