ספורט וכושר - קרוספיט – לא לגברים בלבד אתר נשים s
חברה הרשמה לאתר
היום באתר 25/10/2020
אימייל
סיסמא
פורטל נשים - iWomen
יצירת קשר    |   
דף הבית > ספורט וכושר > "קרוספיט" – לא לגברים בלבד
  כתבות אחרונות
מתחילים את השנה ומכניסים את המשפחה לחיים בריאים מתחילים את השנה ומכניסים את המשפחה לחיים בריאים

TLV OPEN SUP RACE 2014 - אליפות תל אביב הפתוחה ב-SUP יוצאת לדרך TLV OPEN SUP RACE 2014 - אליפות תל אביב הפתוחה ב-SUP יוצאת לדרך

תרגילי התעמלות בטיסה -  כדאי לנסות תרגילי התעמלות בטיסה - כדאי לנסות

המתח והחרדה באזעקות - התרגילים שעוזרים המתח והחרדה באזעקות - התרגילים שעוזרים

לטעום את הגולף לטעום את הגולף

התאמת נעליים לריצת מרתון וטיפים בנושא פעילות ספורטיבית התאמת נעליים לריצת מרתון וטיפים בנושא פעילות ספורטיבית

"מרתון סמסונג תל-אביב" 2014

  לכתבות הקודמות ליחצו כאן


שתפו בפייסבוק

"קרוספיט" – לא לגברים בלבד

מאת: מורי זברובסקי

אימון ה"קרוספיט" נראה כאימון צבאי: ריצות , קפיצות, חתירות, טיפוס בחבל, סחיבת משאות כבדים, גלגול צמיגים ענקיים, הנפת משקולות, הכי מהר בלחץ של זמן -אימונים גבריים לכל דבר וענין.



אך ראה זה פלא- יותר ויותר נשים נכנסות לשיטת אימונים זו ולא נופלות ברמתן מן הגברים.

אימון ה"קרוספיט" הוא קצר, יחסית לאימון כושר קונבנציונלי – אך הוא אימון אינטנסיבי מאוד. זוהי שיטה שמאפשרת שיפור כושר גופני בזמן קצר יותר ובצורה טובה יותר.

האימונים כוללים תרגילי חימום ותרגילים לשיפור הטכניקה, אימונים מעצימים הנמשכים כ-10 עד 20 דקות.

ב"קרוספיט" אין מכשירי כושר מיוחדים ונוצצים,כפי שיש בחדרי כושר רגילים. באימוני ה"קרוספיט" קיים אלמנט תחרותי מאוד חזק, כך שגורם ההנאה חזק יותר מאימוני כושר גופני רגיל.

שיטת ה"קרוספיט מיועדת לכולם: למבוגרים, לנשים, לנוער, לנשים בהריון, ליחידות צבאיות ומשטרתיות. ב"קרוספיט" האימונים מותאמים אישית לכל מתאמן ומתאמנת ברמת ההתמודדות הגופנית והמנטלית ובסביבת אימונים דינמית.

ב"קרוספיט" המסר הוא:

מקסימום עבודה ~ מקסימום הנאה ~ מקסימום תועלת.

אולם ה"קרוספיט" אינו רק שיטת פעילות גופנית,אלא הוא מתווה לאורח חיים בריא ושונה מהדרך של הממסד הרפואי השמרני מבחינת התזונה. ב"שיטת הקרוספיט" מעדיפים חלבונים וצריכת פחמימות מועטה.
אכילת ירקות, פירות, בשר, אגוזים וכמה שפחות ירקות בעלי ערך עמילני גבוה. לא פלא, אם כן, ששיטה זו אכן קוסמת במיוחד לנשים, המעוניינות לשמור על דיאטה, משקל וגזרה נכונים וראויים.

נשים רבות לא האמינו בתחילה ששיטת ה"קרוספיט" תתאים להן.
נשים הרי לא אמורות לעסוק באימונים "גבריים", אולם אימוני ה"קרוספיט" הם אימונים שמשתפים את כל קהילת המתאמנים ביחד, וכך נהיה שכח הקהילה העצים את פעילות הנשים. האווירה, האנשים, המאמנים ו...כמובן התוצאות, הביאו לכך שהרבה נשים שמתאמנות ב"קרוספיט" החלו להתמכר לאימונים.

רופאים מביעים דעתם על השיטה וטוענים שכל עוד האישה מרגישה כראוי מבחינה הורמונלית ובריאותית, אין בכך שום בעיה בתנאי שתקפיד על כללי הבטיחות – על מנת להימנע מפציעות ולא להשתולל...

גם נשים בהריון מתאמנות ב"קרוספיט". הן מקפידות על רמת אימונים סבירה ומתאימה, מורידות במשקל דחיקת המשקולות ושומרות שהדופק לא יעלה יותר מדי או בפתאומיות. יש להקפיד על שתיית מים מרובה, להאריך את המנוחה תוך כדי אימון ולעבוד בצורה נכונה עם שרירי הבטן ורצפת האגן. נשים רבות בהריון אומרות שהן מרגישות מעולה ועם הרבה אנרגיה.

לאחר האימון. נשים שמתאמנות ב"קרוספיט" טוענות ש"קרוספיט" שינה את חייהן... "זה כיף, זה מאתגר , ואף פעם לא משעמם."

*** הכותב הוא מייסד, מנהל ומאמן במועדון קרוספיט מודיעין. עולה וותיק מארה"ב, מורי החליט להביא את בשורת הקרוספיט גם לארצנו הקטנטונת. מורי השתלם במרכז קרוספיט העולמי בארה"ב, וקיבל הסמכה פורמלית ממרכז קרוספיט העולמי כמאמן קרוספיט ומאמן כוח.

 

(* תמונות : יח"צ)





נוצר: 8/31/2015 11:57:00 AM
עודכן: 8/31/2015 12:02:00 PM

זכויות נשים גרסה להדפסה בעיקר נשים שלח לחבר
רק נשים