ספורט וכושר - על פעילות ספורטיבית למתמודדים עם סוכרת אתר נשים s
חברה הרשמה לאתר
היום באתר 02/12/2020
אימייל
סיסמא
פורטל נשים - iWomen
יצירת קשר    |   
דף הבית > ספורט וכושר > על פעילות ספורטיבית למתמודדים עם סוכרת
  כתבות אחרונות
מתחילים את השנה ומכניסים את המשפחה לחיים בריאים מתחילים את השנה ומכניסים את המשפחה לחיים בריאים

TLV OPEN SUP RACE 2014 - אליפות תל אביב הפתוחה ב-SUP יוצאת לדרך TLV OPEN SUP RACE 2014 - אליפות תל אביב הפתוחה ב-SUP יוצאת לדרך

תרגילי התעמלות בטיסה -  כדאי לנסות תרגילי התעמלות בטיסה - כדאי לנסות

המתח והחרדה באזעקות - התרגילים שעוזרים המתח והחרדה באזעקות - התרגילים שעוזרים

לטעום את הגולף לטעום את הגולף

התאמת נעליים לריצת מרתון וטיפים בנושא פעילות ספורטיבית התאמת נעליים לריצת מרתון וטיפים בנושא פעילות ספורטיבית

"מרתון סמסונג תל-אביב" 2014

  לכתבות הקודמות ליחצו כאן


שתפו בפייסבוק

על פעילות ספורטיבית למתמודדים עם סוכרת

מאת: טל להב
לפעילות גופנית כחלק מאורח חיים קבוע יש חשיבות ותרומה לבריאות, לכושר, לגזרה ולמצב הרוח לאנשים בריאים בכלל ולחולי סוכרת, בפרט.



פעילות ספורטיבית מגבירה את יעילותו של האינסולין המוזרק לגוף, וכך מסייעת באיזון הסוכרת ואף בהפחתת מינון האינסולין המוזרק, תורמת לפרופיל סיכון קרדיווסקולרי משופר, כולל רמות ליפו-פרוטאין ולחץ דם דיאסטולי נמוכים יותר ושליטה גליקמית טובה יותר. כל זה תורם לשמירה על איכות חיים משופרת.
קיימות אופציות רבות ומגוונות לכושר גופני לחולי סוכרת, אחת מהן, היא רכיבה על אופניים-הטרנד החם של השנים האחרונות.

בחירה של פעילות גופנית היא לא תמיד פשוטה, צריך לדעת לבחור בפעילות המתאימה היכולה להשתלב עם רמת הכושר והצורך האישיים. לדוגמא, אם רק מתחילים להתאמן חשוב לבחור בפעילות שמתאימה להתחלה ולא כזו המותאמת לספורטאים מקצועיים . חשוב גם לבחור פעילות שאוהבים אחרת הסיכוי להתמדה הוא אפסי .
פעילות גופנית יכולה להתבצע במועדון הכושר או יכולה להיות גם בחוץ וזאת לפי העדפה אישית.

בשנים האחרונות קיימת מגמה הולכת וגדלה של ספורט הכרוך ברכיבה על אופנים זהו ספורט שנעשה מאוד טרנדי בקרב צעירים ומבוגרים כאחד.רכיבה על אופנים יכולה להתבצע גם בשעורי ספינינג או בחוץ- ברכיבת שטח.

רכיבת אופניים בחוץ כרוכה אמנם בלא מעט הכנות ולוגיסטיקה כגון: השכמה מוקדמת, כדי להימנע מרכיבה בשעות החום, העמסת האופניים על הרכב, נסיעה לשטח הרכיבה, תאום עם חברים, בחירת מסלול, הצטיידות בשתייה ואוכל ,אך מאידך, לרכיבה בחוץ יש לא מעט יתרונות הגורמים לה להיות יעילה וטובה יותר מאשר שיעורי ספינינג.

הנה מספר יתרונות שיעזרו לחולי סוכרת לקום ולהתחיל לדווש בחוץ:
1. האוויר. היתרון הראשון הוא פעילות באוויר הצח - אין כמו פעילות גופנית בחוץ באוויר בכדי להרגיש משב רוח רענן על הפנים כשחם .פעילות גופנית בחוץ ובטבע מאפשרת לנשום אוויר צח.
2. הנוף. כשרוכבים בחוץ, הנוף משתנה עם התקדמות הרכיבה, מפיג את השעמום, ומספק לא מעט "אטרקציות" לאורך הדרך המשכיחות את העובדה שהפעילות כרוכה גם במאמץ.
3. הדופק. פעילות גופנית מבוקרת מביאה לשיפור בכושר הגופני והשגת מטרות רבות. אין טעם להתאמן בדופק גבוה אם נמצאים רק בהתחלה . פעילות מאומצת מידי על ההתחלה יוצרת לחץ מיותר על מערכת לב- ריאה ועל הגוף בכלל ועלולים להיווצר כתוצאה מכך פציעות ומאמץ מיותר שבסופו של דבר יגרמו ל"הוצאת הרוח מהמפרשים " ונטישת הספורט. לכן כשמתחילים בפעילות גופנית הרכיבה בחוץ במישור מאפשרת שליטה טובה יותר ועבודה בדופק מתון ושיפור הדרגתי בכושר הגופני. בכל מקרה תמיד כדאי להצטייד גם במד דופק.
4. מסלול המותאם ליכולות שלך – בשיעורי הספינינג יש כבר מי שעשה את הבחירה של רמת הקושי, רמת העליות והירידות והמאמץ . בחירה זו לא תמיד מתאימה לכל אחד ואחת ולכן, ברכיבה בחוץ ניתן לשלוט באופן אישי ברמת הקושי, המסלול והמאמץ .
5. גיבוש עם החבר'ה. רכיבה בשטח עם החברים יכולה להוות זמן טוב ל"גיבוש חברתי" לבילוי איכותי, אפשר גם לעצור להפסקת קפה ואוכל ובכך גם להעביר את הרכיבה בכיף .



*** טל להב היא מומחית מכשור רפואי בחטיבת בריאות וספורט ב"אגנטק"- משווקת טכנולוגיות רפואיות לסוכרת של מדטרוניק.




נוצר: 1/21/2009 2:35:00 AM

זכויות נשים גרסה להדפסה בעיקר נשים שלח לחבר
רק נשים