תזונה ודיאטה - מה אתן יודעות על מזונות על אתר נשים s
חברה הרשמה לאתר
היום באתר 28/05/2020
אימייל
סיסמא
פורטל נשים - iWomen
יצירת קשר    |   
דף הבית > תזונה ודיאטה > מה אתן יודעות על "מזונות על" ?
  כתבות אחרונות
דגים טובים ללב, תשאלו את האסקימוסים... דגים טובים ללב, תשאלו את האסקימוסים...

פטריות! פטריות! ופטריות... פטריות! פטריות! ופטריות...

כנס ה-Superfoods הראשון בישראל יתקיים ב-21.11 בתיאטרון גבעתיים כנס ה-Superfoods הראשון בישראל יתקיים ב-21.11 בתיאטרון גבעתיים

שבעת המינים בהם התברכה הארץ שבעת המינים בהם התברכה הארץ

צום יום הכיפורים - כיצד נעבור אותו בשלום?? צום יום הכיפורים - כיצד נעבור אותו בשלום??

חגי תשרי - כמה בריאות מגיע לנו? חגי תשרי - כמה בריאות מגיע לנו?

תזונה ללא גלוטן? זה יופי! אבל מה אוכלים?

  לכתבות הקודמות ליחצו כאן




שתפו בפייסבוק

מה אתן יודעות על "מזונות על" ?

מאת: ד"ר עמרית בן סירה, נתורופתית
מה אתן יודעות על

מזונות על הינה קבוצת גדולה של סוגי מזון - רובם ככולם מן הצומח - שניחנים בערכים תזונתיים – תירפוייטיים גבוהים במיוחד.



ברוב המקרים ניתן לראות שרמת הערכים המזינים והמרפאים לגוף נמצאת ביחס הפוך לערך הקלורי של המזון. במעטים מן המזונות שערכם הקלורי גבוה, נדרשת כמות צריכה זעירה כדי להשיג את המינון היומי הדרוש כדי לחולל שינוי משמעותי.

מזונות העל יוצרים בגוף ריאקציה בסיסית ובכך מסייעים לאיזונו ולהורדת רמות גורמי הדלקת. מכלול החומרים בהם הם עשירים, הופכים אותם לשילוב המנצח שבין מזון ותרופה ובתור שכאלה - הם מגבירים את כוח החיות הטבעית ורמת האנרגיה של הגוף.

הם מכילים ויטמינים ונוגדי חימצון, פיטוכימיקלים, מינרלים, חומצות שומן חיוניות, חומצות אמינו חיוניות.

מזונות העל העיקריים הם:

חסה לסוגיה

כרוב לבן וסגול

כרוב ניצנים

ברוקולי

שום ובצל (יש החולקים על כך למרות שהם בראש רשימת המזונות שמאטים התפתחות תאים סרטניים)

כורכום

פשתן – זרעים ושמן

שומשום מלא ומוצריו (כשמדובר בטחינה עדיפה מלאה ונבוטה)

שמן המפ

מרווה לסוגיה ושמן אומגה 3 ממרווה

אגוזי ברזיל

אצות מים מלוחים: אראמה, וואקאמי, נורי, קומבו ואחרות

אצות ממשפחת הכחולות-ירוקות (צורת חיים חד תאית שממוקמת בין החי לצומח): אצה כחולה-ירוקה, ספירולינה ואחרות

אצת אלגה אדומה

רימונים

סלק

פולי קקאו

שורש מאקה

תה ירוק

פולן

מזון מלכות

עדשים למיניהם

במיה

כוסמת

קינואה

ענבי גוג'י

אוכמניות

פרי הנוני

פרי האסאי

קוקוס

פטריות שיטאקי, מאיטאקה, ריישי, קורדיספס

רוזמרין

על מנת לשפר את מדדי הבריאות ואת איכות החיים, אנו מסתמכים על "המשולש הקדוש":

* ניקוי ואיזון של מערכת העיכול

* שחרור הגוף מרעלים והורדת רמת גורמי הדלקת בגוף

* שלמות עצמית ורגשית

כאן המקום להזכיר שהרעלים בגופנו מצטברים בפאזה השומנית: רקמת השומן וממברנת (קרום) התא. רעילות גבוהה מגבילה ירידה במשקל מחד גיסא ופוגעת באיכות החומרים שחודרים אל תוך התא מאידך ומכאן בבריאותו ותפקודו התקין.

מושג מה על התכונות המופלאות של מזונות העל ייתן פירוט היתרונות הייחודיים של שלושה מהם:

חסה לסוגיה מכילה כלורופיל, לוטאין, חומצה פולית, ויטמינים A, C, K סיבים תזונתיים ומים.
הכלורופיל מסייע לסילוק רעלים מהדם בכלל ומרמת התא בפרט ולכן כל כך אפקטיבי במניעת תחלואה, בריפוי ובאיזון הגוף.
הלוטיאין הוא נוגד חימצון חזק שהשפעתו דרמטית על הרשתית והוא תומך בשימור הבריאות והתיפקוד של העיניים גם בגיל מבוגר.
כמו כן, נמצא שלחסה השפעה מרגיעה ולפיכך כדאי להוסיף אותה לתזונתם של אנשים הסובלים מחוסר שקט, חרדות, הפרעות קשב – כנראה לכולם!

כרוב ניצנים – מכיל ויטמינים, בעיקר C, A, חומצה פולית, סידן וסיבים.
התרכובות הפיטוכימיות הייחודיות והבולטות הן:
סולפוראפן – תרכובת בעלת תכונות אנטי סרטניות חזקות שמצטיינת בנוסף גם ביכולתה לקטול חיידקים ולאזן את רמות הסוכר בדם. איכותו של חומר פעיל זה נשמרת גם לאחר אידוי וטיגון (אך לא בבישול במים).
אינדול 3 קרבינול – פיטוכימיקל שמגביר את יכולת התיקון של ה – DNA ומכאן היתרון העצום שיש לו בתזונה מונעת סרטן, בעיקר סרטן המעי הגס.

אצות מים מלוחים למיניהן: האצות חסרות שורשים וחסרות מערכת ווסקולרית להולכה פנימית (הן ניזונות ישירות מסביבתן). בשל כך הן קלות במיוחד לעיכול.
הן עשירות מסיבים תזונתיים השונים מאלו הקיימים בצמחי יבשה ובעלות יכולת גדולה לניטרול רעלים. סיבים תזונתיים ייחודיים אלה מסייעים לסילוק חומרי פסולת שהצטברו במעיים במשך שנים. במקרים מסוימים הם מאפשרים הקלה במצבים של עצירות כרונית. לסיבים יכולת השפעה על חילוף החומרים של שומנים בגוף ומכאן תומכים בטיפול בכולסטרול גבוה ובהשמנה.
בשל רמת היוד הגבוהה הם גם משפרים את תפקוד בלוטת התריס.
תכולת הויטמינים והמינרלים בהם גבוהה פי 10 – 20 מבצמחי יבשה.
האצות עשירות בסידן, מגנזיום, ברזל, יוד, אבץ, הויטמינים 5B, 6B, K, E ואפילו 12B (בקומבו, נורי). האצות עשירות בחומצות אמינו – אבני הבניין של החלבונים.
רמת ה- PH שלהן נעה בין 6.8 – 7.1 – כלומר... בעלות יכולת לאזן את ה- PH של הרקמות האנושיות. בשל הפוטנטיות הגבוהה שלהן המינון היומי המומלך הוא – 2 גר'.

*** הכותבת היא ד"ר לנטורופתיה.



נוצר: 12/13/2012 11:11:00 AM
עודכן: 12/13/2012 11:23:00 AM

זכויות נשים גרסה להדפסה בעיקר נשים שלח לחבר
רק נשים